Paremmat Unet -verkkokaupan sopimusehdot

Yleistä sopimusehdoista

Paremmat Unet -verkkokaupan omistaa ja sitä hallinnoi Bättre Nätter Finland Oy (3019174-1, jäljempänä ”me”). Olemme tanskalaisen Bedre Nætter International ApS:n (CVR: 39054388) tytäryhtiö.

Näitä verkkokaupan sopimusehtoja sovelletaan tuotteiden etäkauppaan meidän ja asiakkaan välillä (jäljempänä sopimus). Bedre Nætter International ApS ei ole tämän sopimuksen osapuoli. Näitä sopimusehtoja sovelletaan, kun asiakas ostaa verkkokaupasta tuotteita Suomeen. Näiden ehtojen nojalla ei toimiteta tuotteita Suomen ulkopuolelle.

Palveluntarjoaja ja asiakaspalvelu

Toiminimi: Bättre Nätter Finland Oy

Y-tunnus: 3019174-1

Postiosoite: Myyrmäenraitti 2, 01600 Vantaa

Puhelinnumero: +358 24 809 1233

Sähköposti: asiakaspalvelu@paremmatunet.fi

Palautusosoite: Østre Langgade 58, 8643, Ans By

Huomioithan, ettei meillä ole myymälää eikä käyntiosoitetta.

Verkkokaupassa asiointi

Voit asioida verkkokaupassa, jos olet vähintään 18-vuotias ja sinulla on toimiva sähköpostiosoite. Jos olet alle 18-vuotias, täytyy sinulla olla lupa huoltajalta.

Kun maksat maksu- tai luottokortilla, sinun täytyy ilmoittaa syntymäaikasi, jotta voimme varmistaa, että olet täysi-ikäinen. Luottosopimuksen solmimista varten noudatetaan luottopalveluntarjoajien sopimusehtojen mukaisia ikärajoja.

Asioidessasi verkkokaupassamme sinun on annettava itsestäsi oikeat tiedot. Vastaat tietojen oikeellisuudesta ja olet velvollinen ilmoittamaan tietojen muuttumisesta viipymättä asiakaspalveluumme niin, että voimme toteuttaa ostotapahtumasi.

Tuotetiedot

Ennen tuotteiden tilaamista sinun tulee varmistaa, että tuotteet soveltuvat aikomaasi käyttötarkoitukseen. Voit käyttää verkkokaupastamme löytyviä tuote- ja kokotietoja varmistuaksesi tästä. Jos verkkokauppamme sisältö eroaa toisella verkkosivustolla tai muussa lähteessä annetuista tiedoista, sovelletaan verkkokaupassamme ostoajankohtana annettuja tietoja. Sivustollamme kerromme olennaisimmat tiedot myytävinä olevista tuotteistamme. Lisätiedustelut ja kysymykset voit lähettää sähköpostiosoitteeseemme.

Meillä on oikeus harkintamme mukaan päivittää tuotteiden kuvauksia milloin tahansa ennalta ilmoittamatta.

Emme voi taata verkkokaupassamme tarjolla olevien tuotteiden saatavuutta. Tilausten toteutuminen riippuu saatavuudesta ja edellyttää hyväksyntäämme. Varaamme oikeuden ilman vastuuta tai ennakkoilmoitusta muuttaa, keskeyttää tai lakkauttaa minkä tahansa tuotteen myynnin.

Verkkokauppa voi sisältää linkkejä kolmansien osapuolten verkkosivustoille tai palveluihin. Vaikka kolmas osapuoli olisi sidoksissa meihin, emme voi vaikuttaa näihin linkitettyihin sivustoihin tai palveluihin, joilla kaikilla on omat erilliset, meistä riippumattomat käyttöehtonsa ja/tai tietosuoja- ja tiedonkeruukäytäntönsä. Nämä linkitetyt verkkosivustot ja palvelut tarjotaan vain käyttösi tueksi. Käytät niitä siksi omalla vastuullasi. Emme ota vastuuta kolmansien osapuolien sivustojen sisällöstä, eivätkä ne tule osaksi sopimusta.

Tuotteiden tilaaminen ja tilausvahvistus

Tuotteet tilataan siten, että valikoimasta valitaan tuotteet ostoskoriin ja valitaan niiden tilausmäärä. Tilauksesi on tarjous ostaa tilauksessasi luetellut tuotteet. Voimme oman harkintamme mukaan olla hyväksymättä tilauksia, eli varaamme oikeuden olla hyväksymättä asiakkaan tarjousta. Sinua sitova tilaus ja maksuvelvollisuus syntyy silloin, kun lähetät tilauksen eteenpäin. 

Kehotamme tarkistamaan tilauksen sisällön huolellisesti ennen tilauksen vahvistamista. Tilauksen vahvistaminen tarkoittaa, että olet lukenut nämä sopimusehdot ja hyväksynyt ne.

Asiakaspalvelumme voi olla sinuun yhteydessä varmistaakseen tilauksen tiedot ja yksityiskohdat.

Tarjouksesi hyväksyminen ja sopimuksen syntyminen tilaamiesi tuotteiden myyntiä koskien tapahtuu vasta, kun lähetämme sinulle tilausvahvistuksen sähköpostitse. Suosittelemme, että säilytät tilausvahvistuksen, sillä se on ostokuittisi. Velvollisuutesi on tarkastaa, että tilausvahvistus vastaa sisällöltään tilaustasi.

Hinnat

Tuotteidemme hinnat ovat voimassa vain tilaushetkellä. Hinnat ovat voimassa määräajan ja ne voivat muuttua. Veloitamme tuotteesta sen hinnan, joka on voimassa tuotteen tilaushetkellä. Kaikki tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Mikäli verkkokaupassa on virheellinen hinta, hinta ei sido meitä, jos asiakas tiesi tai hänen olisi pitänyt tietää, että hinta on virheellinen.

Maksaminen

Maksupalveluntarjoajan tiedot ja käytettävissä olevat maksutavat näet sivulta Maksutavat.

Jos olet valinnut maksutavaksi laskun tai osamaksun, niin olet antanut suostumuksesi siihen, että lasku voidaan lähettää vain sähköpostitse.

Toimitus

Toimitushinta

Toimitus on ilmainen Manner-Suomessa sijaitseviin toimitusosoitteisiin, jonne on pääsy autotietä pitkin. Jos asut esimerkiksi saaressa, johon ei ole pääsyä sillan kautta, maksat erillisen kuljetusmaksun. 

Isojen tuotteiden osalta ilmainen toimitus sisältää toimituksen kadullesi ilman sisäänkantoa. Jakeluauto ajaa mahdollisimman lähelle rakennusta ja sen sisäänkäyntiä ja tuotteet luovutetaan jakeluauton välittömään läheisyyteen. Olet itse vastuussa, että saat tuotteen asuntoon ja haluamaasi huoneeseen. 

Toimitusaika ja -tapa

Toimitusaika vaihtelee, ja se ilmoitetaan erikseen jokaisen tuotteen kohdalla. Toimitusaikaa on mahdollista toivoa, muttemme voi luvata sen toteutumista. Voit tilauksen yhteydessä esittää toiveesi kommenttikenttään tai lähettää asiakaspalveluumme sähköpostia. 

Tuotteet toimitetaan eri tavoin riippuen tuotteen koosta. Pienemmät tuotteet (esimerkiksi peitot ja tyynyt) ja keskisuuret tuotteet (esimerkiksi sijauspatjat) toimitetaan lähimpään paketinnoutopisteeseen, josta asiakas noutaa ne.

Annamme isojen tuotteiden toimituksen paikallisen kuljetusliikkeen tehtäväksi. Isoja tuotteita ovat esimerkiksi sängyt, vuodesohvat ja vastaavat tuotteet.

Isoja tuotteita toimitettaessa kuljettaja soittaa sinulle 1–3 päivää ennen toimitusta sopiakseen kanssasi toimitusajankohdan. Siksi sinut tulee voida tavoittaa ilmoittamastasi numerosta. Kuljettaja ei aina pysty ilmoittamaan tarkkaa toimitusaikaa, mutta hän antaa mahdollisimman tarkan arvion toimitusajankohdasta. Huomaa, että toimitusaika voi muuttua. Ruuhkat, onnettomuudet tai vastaavat ylitsepääsemättömät tilanteet voivat viivästyttää toimitusta.

Jos tuotetta ei voida toimittaa sovittuna ajankohtana, ilmoitetaan tästä sinulle ja sovitaan uusi toimitusaika. Sinulla on mahdollisuus peruuttaa kauppa ilman kustannuksia, jos toimitus viivästyy olennaisesti.

Muutokset toimitusajankohdassa/epäonnistunut toimitus

Jos muutat toimituksen tai peruutat sen, niin sinun tulee ilmoittaa tästä vähintään kaksi päivää ennen sovittua toimituspäivää. Myöhäinen toimituksen muutos tai peruutus aiheuttaa ylimääräistä suunnittelua. Lisäksi asiakkaasta johtuvasta epäonnistuneesta toimituksesta seuraa vähintään kolmen päivän ylimääräinen viivästys uudelleen tehtävän reittisuunnitelman vuoksi.

Tuotteiden tarkastaminen

Kun olet vastaanottanut toimituksen, sinun tulee tarkastaa viipymättä, että tuotteet ovat ehjiä ja virheettömiä. Sinun tulee myös tarkastaa, että sinulle on toimitettu kaikki tilaamasi tuotteet.

Tuotteiden kunnon ja tilauksen oikeellisuuden tarkastus tulee tehdä siten, että kuljettaja on läsnä, jos se on kohtuullisesti tehtävissä. Tällöin voit pyytää, että kuljettaja tekee asiasta merkinnän allekirjoituksineen rahtikirjaan.

Toimituksen tai tuotteiden virheet

Vastaamme toimituksen ja toimitettujen tuotteiden virheistä kuluttajansuojalain 5 luvun mukaisesti. Jos vastaanottamasi tuotteet ovat virheellisiä tai eivät vastaa tilaustasi tai jos toimitus on puutteellinen tai vaurioitunut kuljetuksessa, ota viivytyksettä yhteys asiakaspalveluumme (ks. yllä).

Jos toimituksessa on virheitä tai jos vastaanottamasi tuotteet todetaan virheellisiksi kuluttajansuojalain tarkoittamalla tavalla, korjaamme virheen, toimitamme tilalle virheettömän tuotteen tai, mikäli virheen korjaaminen tai virheettömän tuotteen toimittaminen ei tule kysymykseen, hyvitämme virhettä vastaavan osan hinnasta ilman aiheetonta viivytystä. Mikäli reklamaatio johtaa tuotteiden palautukseen, vastaamme tällaisesta palautuksesta aiheutuvista kuluista.

Virhetapauksessa tuotteesta tulee ottaa valokuvat ja lähettää ne tapahtumien selostuksen lisäksi asiakaspalveluumme. Säilytä kuljetuspakkaus niin kauan, että reklamaatio on käsitelty.

Jos kotiin kuljetettu tuote tai sen pakkaus on vaurioitunut kuljetuksessa, niin huolehdi mahdollisuuksien mukaan siitä, että kuljettaja merkitsee vaurion rahtikirjaan. Ilmoita asiasta viipymättä asiakaspalveluun. Jos toimituksen aikana rakennus vaurioituu, varmista mahdollisuuksiesi mukaan, että kuljettaja merkitsee vaurion rahtikirjaan. Jos vaurio huomataan kuljettajan jo lähdettyä, ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme. Ilmoita yhteydenotossasi tilausnumerosi ja toimita meille edellä mainitulla tavalla vaurioon liittyvät selostus ja valokuvat. Otamme vastuun vauriosta vain, jos siitä on ilmoitettu kattavasti ja oikea-aikaisesti.

Vaaranvastuun siirtyminen

Meillä on vaaranvastuu siitä, jos tavara tuhoutuu, katoaa, huonontuu tai vähenee asiakkaasta riippumattomasta syystä ennen sen luovutusta. Jos asiakas ei ajoissa nouda tai vastaanota tavaraa, jota pidetään hänen saatavillaan, asiakkaalla on kuitenkin vaaranvastuu siitä, että tavara huonontuu luontaisten ominaisuuksiensa vuoksi sen jälkeen, kun me olemme tehneet sen, mitä luovutus meiltä edellyttää.

Palautusoikeus ja kokeiluaika tietyille tuotteille

30 päivän ilmainen palautusoikeus eli peruuttamisoikeus

Sinulla on oikeus peruuttaa tilaus 30 vuorokauden kuluessa tilattujen tuotteiden vastaanottamisesta. Jos haluat käyttää peruuttamisoikeuttasi, sinun on otettava tämän ajan kuluessa yhteyttä asiakaspalveluumme. 30 päivän palautusoikeusajan laskeminen alkaa, kun olet vastaanottanut kaikki tilauksesi tuotteet ja kaikki osat kaikista tilauksesi tuotteista, jos tuotteet tai niiden osat on toimitettu eri toimituksissa.

Voit peruuttaa tilauksen joko sähköpostitse tai käyttämällä palautuslähetyksen yhteydessä palautuslomaketta, joka on tilausvahvistuksen alapuolella.

Tuotepalautukset on tehtävä ilmoittamaamme osoitteeseen (ks. yllä) viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä.

Kun käytät peruuttamisoikeuttasi, me maksamme palautuskustannukset ensimmäisen palautuksesi yhteydessä. Mikäli toimitus on sisältänyt useita tuotteita ja käytät peruuttamisoikeuttasi, me maksamme ensimmäisestä palautuslähetyksestä aiheutuvat kulut palautettavien tuotteiden lukumäärästä riippumatta. Sinä vastaat palautuskustannuksista mahdollisten seuraavien palautuslähetysten yhteydessä.

Olet velvollinen käsittelemään hallussasi olevia tuotteita huolellisesti. Sinun tulee pakata palautettavat tuotteet huolellisesti, jotta ne eivät vaurioidu toimituksessa. Suosittelemme käyttämään alkuperäispakkausta. Ellei sinulla enää ole alkuperäispakkausta, pyydämme käyttämään muuta tarkoitukseen soveltuvaa pakkausta, joka suojaa tuotetta riittävästi kuljetusvahingoilta. Kaikki tuotteeseen liittyvät tarvikkeet ja pakkauksen mukana tulleet osat on palautettava tuotteen mukana. Jos olet käyttänyt tuotetta, käsitellyt sitä huolimattomasti tai pakannut sen huolimattomasti, tai muutoin käsitellyt tuotetta muulla tavalla, kuin mikä on tarpeen tuotteen luonteen, ominaisuuksien tai toimivuuden toteamiseksi, vastuullasi on korvata mahdollinen palautettujen tuotteiden arvon alentuminen tuotteiden täyteen hintaan asti.

Kun saat tuotteen kotiisi, voit kokeilla tuotetta samoin kuin kokeilisit sitä fyysisessä kaupassa, mutta et voi ottaa sitä varsinaisesti käyttöön. Olet ottanut tuotteen käyttöön, jos olet ottanut pois muovikääreen patjan ympäriltä.

Toimita meille kuitti tilauksestasi palautuksesi yhteydessä. Tämä nopeuttaa asian käsittelyä.

Emme vastaanota palautettavia tuotteita, jotka on lähetetty postiennakolla tai vastaavalla.

Peruuttamisoikeus ei koske tuotteita, jotka on valmistettu tai muunneltu käyttäjän vaatimusten mukaisesti tai selvästi henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi. Tällaisella tuotteella ei siis ole 30 päivän palautusoikeutta eikä 100 päivän kokeiluaikaa.

Et voi palauttaa tuotetta kieltäytymällä tilatun tuotteen vastaanottamisesta ilman, että olet antanut hyväksyttävän selvityksen tilanteesta.

Jos olet käyttänyt peruuttamisoikeuttasi, palautamme tuotteista saamamme maksun lukuun ottamatta niitä ylimääräisiä kustannuksia, jotka ovat aiheutuneet valitsemastasi muusta kuin tarjotusta edullisemmasta vakiotoimitustavasta (kun tuotteilla on ilmainen palautus). Palautus käsitellään 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun palauttamasi tuotteet ovat saapuneet palautusosoitteeseemme käyttäen samaa maksutapaa, jota käytit tuotteet tilatessasi. Mikäli toivot toista tapaa palautukselle kuin olet sen maksanut, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Sinulta ei veloiteta lisäkuluja maksun palautuksesta. Meillä on oikeus pidättyä maksun palautuksesta, kunnes olemme saaneet palautetut tuotteet takaisin tai kunnes olet todistanut lähettäneesi tuotteet takaisin.

100 päivän kokeiluaika

100 päivän kokeiluaika koskee joustinpatjoja, moottorisänkyjä, jenkkisänkyjä, vuodesohvia ja runkosänkyjä, eikä se koske muita tuotteita. 30 päivän palautusoikeus koskee kaikkia tuotteita.

100 päivän kokeiluaika tarkoittaa, että sinulla on mahdollisuus kokeilla tuotetta normaalikäytössä ja palauttaa tuote ilmaiseksi tai vaihtaa patjan jäykkyyttä alla mainituin ehdoin 100 päivän aikana siitä lukien, kun vastaanotit tuotteen. Jäykkyyden vaihtaminen ei ole kaikissa tilanteissa ilmaista. Vuodesohvan patjan jäykkyyttä ei ole mahdollista vaihtaa.

Jäykkyyden vaihtaminen

Jos patja on liian pehmeä tai liian kova, voit vaihtaa patjan jäykkyyttä. Jos vaihdat ”erittäin jäykän” patjan pehmeämpään jäykkyyteen, vaihto on sinulle veloitukseton, emmekä myöskään maksa tuotteiden hinnan erotusta takaisin. Jos vaihdat patjasi pehmeämmästä jäykkyydestä ”erittäin jäykkään”, veloitamme vaihdosta 100 euroa.

Voit vaihtaa jäykkyyttä näillä ehdoilla vain kerran. Jäykkyyttä on mahdollista vaihtaa jenkkisängyissä, moottorisängyissä, runkosängyissä ja joustinpatjoissa.

Jäykkyyttä vaihtaessasi uuden patjan toimitukseen sovelletaan edellä mainittuja toimitusehtoja. Emme ota vaihdon yhteydessä vanhaa patjaa mukaan.

100 päivän kokeiluaikaan kuuluvan sängyn palautus

100 päivän kokeiluaika tarkoittaa myös, että voit halutessasi palauttaa ostamasi jenkkisängyn, moottorisängyn, joustinpatjan, vuodesohvan ja runkosängyn. Tällöin haemme tuotteen kotoasi ja saat rahasi takaisin.

Palautettavat tuotteet tulee pakata alkuperäisiin pakkausmateriaaleihin.

Saadaksesi täyden hinnanpalautuksen, sinulla on velvollisuus käyttää tuotetta normaalia huolellisuutta noudattaen. Patja on suojattava lakanalla, sillä tämä estää lian ja pölyn kerääntymisen patjaan. Voit saada täyden palautuksen rahoillesi, vaikka olisit käyttänyt patjaa normaalisti ilman muovia.

Huomaa, että palautuksen yhteydessä arvioimme jokaisen tuotteen erikseen. Jos arvioimme, että sänkyä ei voi lahjoittaa hyväntekeväisyysjärjestöille, joiden kanssa teemme yhteistyötä, teemme vähennyksen hinnanpalautukseen. Tuotteen arvon menetys siis vähennetään sinulle takaisin maksettavasta summasta.

Jos tilaat tuotteen ja palautat sen 100 päivän kokeiluajan aikana, sinulla ei ole toista kertaa oikeutta 100 päivän kokeiluaikaan saman tuoteryhmän tuotteen osalta. Jos esimerkiksi, palautat sängyn, ei sinulla ole 100 päivän kokeiluaikaa minkään sängyn osalta.

Voit palauttaa tuotteen täyttämällä lomakkeen Palautus-sivulla.

Takuu

Myönnämme meiltä tilatuille tuotteille 24 kuukauden takuun. Jos tuotteessa ilmenee kuluttajansuojalaissa tarkoitettu tavalla virhe takuuaikana, niin ilmoita meille siitä edellä kohdassa ”Toimituksen tai tuotteiden virheet” mainitulla tavalla.

Huomaa, että vuodesohvien alla on kuljetuskangas. Kankaan ainoa tarkoitus on suojata vuodesohvaa kuljetuksen aikana. Kankaan rikkoutumisesta ei aiheudu haittaa esteettisesti eikä tuotteen käytölle. Kankaan rikkoutuminen ei ole virhe, emmekä tee mitään hyvityksiä sen perusteella.

Valmistaja saattaa myöntää tuotteelle takuun, joka on meidän myöntämäämme takuuta pidempi. Valmistaja on vastuussa tällaisesta myöntämästään pidemmästä takuusta. Valmistajan takuuseen liittyvissä asioissa voit asioida suoraan valmistajan kanssa.

Vastuunrajoitus

Verkkokauppa tarjotaan asiakkaiden käyttöön ”sellaisena kuin se on” ilman takuita. Emme vastaa siitä, että tuotteet soveltuvat aikomaasi erityiseen käyttötarkoitukseen.

Siinä laajuudessa kuin pakottava lainsäädäntö sen sallii, emme vastaa mistään epäsuorista tai välillisistä vahingoista, saamatta jääneestä voitosta, tietojen tai liikearvon menetyksestä, tai muusta tappiosta tai vahingosta, joka aiheutuu verkkokaupan käyttämisestä, käytön estymisestä, verkkokaupan sisällöstä tai näistä ehdoista, riippumatta siitä, perustuuko syntynyt vahinko sopimukseen, oikeudenloukkaukseen vai muihin perusteisiin.

Huomaathan, että nämä ehdot eivät vaikuta lakisääteisiin oikeuksiisi kuluttajana, joita ei ole mahdollista sopimuksella poistaa tai rajata. Näillä ehdoilla ei myöskään suljeta pois tai rajoiteta sellaista korvausvastuuta, jota ei pakottavan lainsäädännön mukaan voi laillisesti rajoittaa tai poissulkea, kuten korvausvastuuta tahallisesti tai törkeällä huolimattomuudella aiheutetusta vahingosta.

Hintatakuu

Tarjoamme hintatakuun tuotteillemme. Jos löydät identtisen tuotteen halvemmalla muualta (tuotehinta + kuljetus), saat tuotteen meiltä tällä halvemmalla hinnalla. Hintatakuu on voimassa, mikäli vastaava tuote on suomalaisesta kaupasta ja toimitat tiedon tällaisen vastaavan tuotteen hinnasta meille viimeistään 14 päivän kuluessa ostostasi.

Lähetä meille sähköpostitse linkki sen suomalaisen kaupan sivustolle, josta löysit hinnan. Tämän jälkeen saat meiltä tuotteen siihen hintaan. 

Hintatakuu ei ole voimassa, kun identtinen tuote on muulla kauppiaalla alennusmyynnissä, loppuunmyynnissä tai vastaavassa. Lisäksi hintatakuun edellytyksenä on, että tuotteen tulee löytyä jälleenmyyjän varastosta. 

Henkilötietojen käsittely

Jotta voit tehdä sopimuksen, tarvitsemme sinusta seuraavat tiedot: nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Tietojen rekisteröinti on tarpeen tuotteiden ostamiseksi ja niiden toimittamiseksi sinulle. 

Henkilötietojen rekisterinpitäjä on Bättre Nätter Finland Oy. Tilauksen toimittamista varten tarpeelliset osoite- ja yhteystietosi näkyvät lisäksi Bedre Nætter ApS:n tilausjärjestelmässä. Kaikkia henkilötietojasi käsitellään tietosuojalainsäädännön ja EU:n tietoturva-asetuksen mukaisesti. 

Uutiskirjeen tilauksen yhteydessä rekisteröimme sähköpostiosoitteesi. Sähköpostiosoitettasi ei välitetä muille, lukuun ottamatta Yotpoa, joka on itsenäinen kolmas osapuoli, joka jälkikäteen lähettää sähköpostitse tyytyväisyyskyselyn.

Meille luovuttamiasi henkilötietoja ei välitetä eteenpäin muille kuin edellä mainituille tahoille eikä niitä myydä kolmansille osapuolille. Emme myöskään hanki tai luovuta arkaluontoisia henkilötietojasi. Henkilötietojasi säilytetään viisi vuotta, ja tämän jälkeen ne tuhotaan. 

Voit milloin tahansa pyytää henkilötietojesi tarkastamista, oikaisemista tai poistamista. Jos sinulla on kysymyksiä koskien tietosuoja-asioita, otathan yhteyttä meihin sähköpostitse.

Ehtojen muuttaminen

Pidätämme oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja harkintamme mukaan. Ehtojen muutokset tulevat voimaan, kun niistä on ilmoitettu. Jos asioit verkkokaupassa ehtojen muutoksien jälkeen, tätä pidetään vahvistuksena siitä, että hyväksyt ehtojen muutokset.

Sopimuskohtien itsenäisyys

Jos jokin näiden ehtojen kohta todetaan täytäntöönpanokelvottomaksi (mukaan lukien ehdot, joissa rajoitamme vastuutamme sinua kohtaan), sillä ei ole vaikutusta muihin ehtojen kohtiin, jotka säilyvät voimassa. Täytäntöönpanokelvottomaksi todettu kohta korvataan ehdolla, joka on mahdollisimman lähellä alkuperäistä merkitystä ja sovellettavan lainsäädännön mukainen.

Sovellettava laki ja riidanratkaisu

Näihin sopimusehtoihin sovelletaan Suomen lakia.

Mikäli osapuolten välille syntyy riitaa sopimuksesta, osapuolet pyrkivät ratkaisemaan riitansa aina ensisijaisesti sovinnollisesti neuvottelemalla. Mikäli sovinnolliseen lopputulokseen ei päästä, erimielisyys ratkaistaan kuluttajariitalautakunnassa taikka toimivaltaisessa käräjäoikeudessa.

Kilpailu -ja kuluttajavirasto:

Kuluttajaneuvonta: 029 505 3050

Kuluttajaneuvonta palvelee puhelimitse arkisin klo 9–15.

Yhteydenotto sähköisellä lomakkeella

KKV:n vaihde ja osoitetiedot

Puhelin: 029 505 3000 (vaihde)

Postiosoite: KKV, PL 5, 00531 Helsinki

Käyntiosoite (ei kuluttajaneuvontaa):

Siltasaarenkatu 12 A, 00530 Helsinki

https://www.kkv.fi